Sweet as bro's! - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Sil Scholte - WaarBenJij.nu Sweet as bro's! - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Sil Scholte - WaarBenJij.nu

Sweet as bro's!

Door: silenadriaan

Blijf op de hoogte en volg Sil

14 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Beste lieve mensen,

Sinds de vorige post is er alweer een heleboel gebeurd! Nadat we afscheid hadden genomen van de Duitsies zijn we met de bus vertrokken naar Napier. Een klein stadje aan de oostkust van het noorder eiland. We hebben overnacht in een knus backpackers en eindelijk weer ‘ns in een echt bed geslapen J. Hoewel we niet veel van ‘de prachtige Art-Deco stijl’ (Lonely Planet) van het stadje hebben gezien, zijn we wel een mooie zonnige ochtend bezig geweest met mini-golfen. Diezelfde dag zijn we weer verder gaan reizen; naar Wellington, de hoofdstad van NZ waar ook de ferry naar het zuidereiland vertrekt. Daar zaten we ook in een goede backpackers, het Rosemere Backpackers. We konden ons tentje zo in de voortuin zetten! De sfeer in Wellington is gezellig en zo was het ook ‘s avonds in het backpackers waardoor we niet twee lollige avonden konden vermijden. Natuurlijk hebben we ook wat cultuur opgesnoven door naar het ‘ Te Papa’ te gaan, het grootste museum van heel Nieuw Zeeland! Het leek alleen wel erg veel op het museum in Auckland, op een gigantische octopus op sterk water na.

In de tussentijd hadden we in Windy Wellington (windkracht 8!) ook Sil’s verre tante Nienke en haar man Hans gemaild en opgebeld of we daar even langs konden komen. Zij wonen in Te opo, vlakbij Otaki (25 minuutjes noordelijk rijden vanaf Wellington). En ze vonden het hartstikke leuk als wij langs zouden komen! We konden zelfs zolang blijven als we wilden. Dus zijn we na twee daagjes Wellington met een prachtige treinreis in Paraparaumu beland waar Nienke ons kwam ophalen. Zij bracht ons naar hun prachtige landhuis aan het strand; wat mooi! Ze hebben 4 hectares land, 3 kalfjes, een paar kippen (en binnenkort twee biggen) en prachtig uitzicht op zee (zonsondergang) aan de ene kant en op de besneeuwde bergen aan de andere kant.
Gelijk veel kennis vergaard die avond (onder het genot van een kaasje en een wijntje) over NZ. Over de politiek hier, verschillen met Nederland en nog veel meer. Toen lekker naar bed gegaan in onze persoonlijke slaap- en badkamer. Jaja, zijn wij even verwend J! De volgende dag hebben we lang uitgeslapen tot half 1 en hebben we heerlijk ontbeten met hagelslag (dat hebben ze hier niet!) en lekker bruin brood. We zijn die dag aan ‘het bos’ begonnen, een deel van hun land. Tijdens de storm (toen wij in Katikati zaten) zijn er heel veel takken naar beneden gevallen en die konden wij mooi wel even opruimen. Die grond moest namelijk een beetje leefbaar zijn voor de toekomste biggetjes. En wij moesten natuurlijk wel ons luxe verblijf daar verdienen vonden we zelf, dus hebben we dat hele bos ontruimd in het weekend. Op vrijdag zijn we met z’n allen naar een klein alternatief theatertje ‘Bats’ inWellington gegaan voor wat improvisatietoneel! We hebben drie acts gezien, allemaal heel erg grappig en super knap van de comedians! Eenmaal terug in het heerlijke huis hebben we hen een redelijk idée gegeven van onze muzieksmaak, met name alles in de trant van techno. :P Wat zij gewoon supergaaf vonden! Echt tof!

De volgende dag hebben we eerst een prachtige wandeling door de bergen gemaakt met Hans. Er zou daar een scene uit Lord of the Rings zijn opgenomen, waar het zeker veel van weg had. In de avond hebben we met de traktor (een oude rode Stanley-Fergisson!) het laatste hout gesprokkeld en daarmee hebben we een fijn vuur gemaakt. Als klapper op de vuurpijl kwam Hans toen nog aanzetten met z’n luchtbuks en een nepvogel! Daar hebben we onder het genot van een koud biertje heerlijk op staan schieten.
Na de zonsondergang hebben we zelf onze eigen pizza’s gemaakt; lekker! Die hebben we gegeten terwijl we keken naar de film Restraint. Zeker een aanrader, erg goed plot!
We hadden zaterdag ook nog met de hulp van Hans een baantje weten te vinden op het zuider eiland! We konden via een backpackers werk krijgen op een vineyard in Blenheim. Het noordoosten van het zuider eiland, de Marlborough region, schijnt een van de beste wijnstreken van de wereld te zijn! Voordat we bij de ferry terminal werden afgezet konden we nog met Hans en Nienke mee om een verjaardagsbezoekje te brengen bij vrienden van hen. Volgens ons konden ze ons goed gebruiken als entertainers voor de (twintig?!) kids die er rondrenden…
In de middag zaten we toch echt eindelijk op die ferry naar het zuider eiland! De vaarreis was echt ongelofelijk mooi. Eerst een stukje open zee met veel wind en hoge golven, daarna door de ‘Sounds’ (fjorden) gevaren naar het kleine dorpje Picton. We kregen snel een lift en waren dan ook in no time in Blenheim. De backpackers blijkt vol te zitten met Chinezen en (rara) duitsers… Yieeehaa. :s Maar wel gratis rijst en internet!
We werken nu dus op een wijngaard. Het is, yet again, erg makkelijk en geestdodend werk maar gelukkig wel buiten en minder uren per dag. We moeten de wijnranken uitdunnen zodat ze beter kunnen groeien. Alleen maar heen en weer lopen van 8 uur ‘s ochtends tot 4/5 in de middag. Gelukkig wel met onze ipods in. Verder hebben we afgesproken om geen fastfood meer te eten dus nu eten we weer heel gezond. We eten sowieso altijd nog gezonder dan al die Duitsers hier die alleen maar noodles of zelf gebakken brood eten de hele dag.

Nou, dat was ongeveer alles wat we sinds de laatste post hebben meegemaakt! Wij gaan nu snel slapen want we moeten morgen weer vroeg op!

Groetjes, knuffels en kusjes van Ati en de Donna B Skolla (Sil).

Ps: DON MALS!!!

• 18 Oktober 2010 - 08:53

Nienke:

hi guys! lachen die wegwaai foto's op the ferry, Windy Cook Strait allright. Leuk om over onszelf te lezen, we vonden het erg gezellig met jullie! Altijd welkom and always work to do (nog een paar spring stormpjes te gaan)
    liefs, Nienke & Hans

• 19 Oktober 2010 - 12:51

Vic:

Cooooool die nieuwe foto's erbij!!!! It look very nice! Wanneer vertrekken jullie nou naar Ausie? XX